Presentació de l'unitat didàctica.


SALVEM VIDES? UNITAT DIDÀCTICA Nº2




La programació duna unitat didàctica és un document guia que s’elabora amb l’objectiu de desenvolupar correctament el mòdul.

La programació didàctica ens indica què, quan i com hem d’ensenyar i què, quan i com hem d’avaluar mitjançant continguts i activitats, metodologies, temporalitzacions i criteris d’avaluació i qualificació.

Nom de la UD: Salvem vides? Reanimació cardiopulmonar.
Mòdul: Primers Auxilis.
Cicle Formatiu: Tècnic en atenció a persones amb situació de dependència.
Nivell: Formació professional, grau mitjà.
Centre: Institut d’educació secundaria Josep Iborra en Benissa.
Hores lectives: 5 hores.
Llengua d' impartició: Valencià
Professorat: Professor de procediments sanitaris i assistencials.
                                                                                                                                
El tipus d’alumnat serà molt variat, tant en edat, gènere,procedència,... degut a que es tracta d’uns continguts transversals en diversos cicles formatius.


Per accedir al cicle on trobem la nostra unitat didàctica es pot fer com a mínim a partir de la finalització de la ESO o la finalització d’altre cicle formatiu de grau Mitjà.

Malauradament, en algunes situacions podem estar davant la presència d’un adult, nadó o un nen que té dificultat respiratòria i/o està en risc de parada cardiorespiratòria degut a un accident o alguna patologia. Per aquest motiu crec necessari conèixer com realitzar la RCP. És senzilla i pot salvar moltes vides!

Hem dividit la unitat didàctica en 5 sessions, 3 d’elles teòriques i 2 d’elles totalment pràctiques.

En els principis metodològics deurem tindre en compte els coneixements  previs del alumnes, l'edat, el nivell de maduresa, el llenguatge a utilitzar,...i sobretot el tipus d’alumnat degut a la diferent procedència del alumnes a la formació professional.

La modalitat organitzativa serà en modalitat presencial en classe i modalitat no presencial. En el mòdul tindrà rellevància tant la presencial com el treball autònom de l'alumne.

Els continguts previs per poder impartir la unitat didàctica son: Signes vitals i anatomia del cor i vasos sanguinis.

La tasca final que realitzaran els alumnes al acabament de la unitat didàctica serà la realització d’un vídeo amb un company realitzant les maniobres de RCP de forma simulada explicant tots els passos amb detalls verbals. Aquest vídeo deurà ser penjat al Drive del mòdul.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Primers auxilis en Xiquets i Nadons.