SALVEM VIDES? UNITAT DIDÀCTICA Nº2
La programació duna unitat
didàctica és un document guia que s’elabora amb l’objectiu de desenvolupar
correctament el mòdul.
La programació didàctica ens indica què, quan i com hem d’ensenyar i què, quan i com hem d’avaluar mitjançant continguts i activitats, metodologies, temporalitzacions i criteris d’avaluació i qualificació.
La programació didàctica ens indica què, quan i com hem d’ensenyar i què, quan i com hem d’avaluar mitjançant continguts i activitats, metodologies, temporalitzacions i criteris d’avaluació i qualificació.
Nom de la UD: Salvem vides?
Reanimació cardiopulmonar.
Mòdul: Primers Auxilis.
Cicle Formatiu: Tècnic en
atenció a persones amb situació de dependència.
Nivell: Formació professional,
grau mitjà.
Centre: Institut d’educació
secundaria Josep Iborra en Benissa.
Hores lectives: 5 hores.
Llengua d' impartició: Valencià
Professorat:
Professor de procediments sanitaris i assistencials.
|
El
tipus d’alumnat serà molt variat, tant en edat, gènere,procedència,... degut a
que es tracta d’uns continguts transversals en diversos cicles formatius.
Per accedir al cicle on trobem la
nostra unitat didàctica es pot fer com a mínim a partir de la finalització de
la ESO o la finalització d’altre cicle formatiu de grau Mitjà.
Malauradament,
en algunes situacions podem estar davant la presència d’un adult, nadó o un nen
que té dificultat respiratòria i/o està en risc de parada cardiorespiratòria
degut a un accident o alguna patologia. Per aquest motiu crec necessari
conèixer com realitzar la RCP. És senzilla i pot salvar moltes vides!
Hem dividit la unitat didàctica
en 5 sessions, 3 d’elles teòriques i 2 d’elles totalment pràctiques.
En els principis
metodològics deurem tindre en compte els coneixements previs del
alumnes, l'edat, el nivell de maduresa, el llenguatge a utilitzar,...i sobretot
el tipus d’alumnat degut a la diferent procedència del alumnes a la formació
professional.
La modalitat
organitzativa serà en modalitat presencial en classe i modalitat no presencial.
En el mòdul tindrà rellevància tant la presencial com el treball autònom de
l'alumne.
Els continguts previs
per poder impartir la unitat didàctica son: Signes vitals i anatomia del cor i
vasos sanguinis.
La tasca final que
realitzaran els alumnes al acabament de la unitat didàctica serà la realització
d’un vídeo amb un company realitzant les maniobres de RCP de forma simulada
explicant tots els passos amb detalls verbals. Aquest vídeo deurà ser penjat al
Drive del mòdul.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada