ACTUACIONS DEL CENTRE EDUCATIU QUAN UN ALUMNE PRESENTA UN PROBLEMA DE SALUT:
– Saber si pateix algun tipus de malaltia que pugui desembocar en una incidència durant l’horari escolar. Aquesta informació s’ha de sol·licitar a la persona responsable de l’alumne en el moment d’ingressar en el centre.
– Disposar d’una fitxa amb informació sobre la patologia crònica de cada alumne que en pateixi. Cal mantenir-ne la confidencialitat al màxim; l’equip directiu és el responsable de la gestió i la custòdia de la fitxa1 i de mantenir l’autonomia de la persona afectada. D’aquesta fitxa, l’original ha de quedar en poder de l’equip directiu3 i s’ha de fer una còpia per al tutor.
– Sol·licitar a la família un informe clínic en cas que el tractament impliqui una pauta d’actuació en horari escolar. Cal mantenir-ne la confidencialitat al màxim; l’equip directiu és el responsable de la gestió i la custòdia d’aquest informe.
– Actualitzar tota la documentació cada curs escolar i sempre que hi hagi un canvi en les pautes de tractament o d’actuació.
Protocol de primers auxilis i altres problemes de salut als centres educatius:
– Sol·licitar a totes les famílies en el moment de formalitzar la matrícula una autorització per al trasllat en el cas que es produeixi un accident lleu durant l’horari escolar i no es pugui localitzar a un familiar.
ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS:
– Sempre que sigui possible, s’ha de demanar a la persona responsable de l’alumne que l’horari d’administració de medicaments no coincideixi amb l’horari escolar.
– El personal del centre educatiu no ha d’administrar als alumnes cap medicament per iniciativa pròpia. Només els en pot administrar si té l’autorització escrita de la persona responsable de l’alumne.
– Si un alumne presenta símptomes d’una patologia, és un deure del personal que treballa al centre educatiu socórrer-lo.
ABSÈNCIES I SÍMPTOMES DE MALALTIA:
– Quan un alumne no pugui assistir a classe o desenvolupar una activitat per algun problema de salut o una malaltia, la persona responsable ha de signar un justificant.
– Quan un alumne presenti símptomes d’una patologia, l’actuació del personal del centre escolar ha de ser informar la persona responsable d’aquell i actuar de manera coordinada amb ella. En cas d’urgència, vegeu el protocol de primers auxilis descrit en aquest document.
Actuació:
Aquestes són les línies generals d’actuació, en aquest ordre:1. Protegiu de nous perills tant la víctima com vosaltres mateixos.
2. Donau avís d’ajuda a qualque membre del centre i simultània- ment telefoneu al servei d’emergència (112) i seguiu les indicacions que us hi donen.
3. Socorreu la víctima aplicant-li les primeres actuacions, en l’ordre següent:
- – Està conscient? Demaneu-li com es troba i si sap què ha passat. Si no respon i no es mou, gairebé és segur que està inconscient.
- – Respira? Intenteu sentir, veure i escoltar-ne la respiració acostant la vostra galta a la seva boca i al seu nas, alhora que observeu el moviment del tòrax. Si la víctima està inconscient però respira, col·loqueu-la en la posició lateral de seguretat. Si no
respira, vegeu el punt següent, («Aturada cardiorespiratòria»). - Recomanacions– Si penseu que la víctima ha rebut un cop al cap o a la columna vertebral, no la mogueu (ni li lleveu el casc en cas d’accident de moto) fins que no arriben els serveis d’urgència.
– Comproveu que no hi ha res que li obstrueixi la via aèria.
– No la mogueu de l’àrea on s’ha produït l’accident llevat que la seva vida o la vostra estiguin en perill. És molt important que feu una valoració del lloc per evitar nous accidents.
– Mai no deixeu la víctima tota sola. – Aviseu la seva família.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada